זו הסיבה שעסקים קטנים צריכים להתנהל רק באשראי

זו הסיבה שעסקים קטנים צריכים להתנהל רק באשראי

שוטף פלוס 90 הפך למושג שגור בעולם העסקי בישראל. כדי להימנע מריביות גבוהות בבנקים, עסקים קטנים עובדים עם ספקים שמתנהלים בשיטת המימון. האשראי הזה ממשיך ומתגלגל הלאה לצרכנים הפרטיים. כך נוצר מעגל קסמים של עסקאות בהן המוצר מסופק בזמן סגירת העסקה – אך התשלום נדחה.

לפי נתונים שפורסמו בשנים האחרונות, 90% מהעסקים נסגרו בתום שנה אחת בלבד של פעילות, בדיוק בגלל התנהלות כמו זו המצוינת מעלה. אז למה כל כך הרבה עסקים לא מצליחים לשרוד?

מלכוד האשראי וכיצד ניתן לפתור אותו?

בעיית המימון של עסקים קטנים מוכרת היטב ונחשבת לנושא בעל עדיפות לאומית. בתחילת השנה התפרסמה יוזמה של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, לפיה יחולקו מענקים לגופים מוסדיים שירחיבו את האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. אבל בפועל, כיוון שעסקים קטנים מייצרים ביטחונות נמוכים יותר, הם מקופחים ביחס לחברות הגדולות או ביחס לאנשי עסקים פרטיים.

ולכן יש פתרון אחר, פתרון שעשוי להפתיע רבים –  פתיחת אפיקי תשלום נוספים ללקוחות. כשלקוחות פרטיים צורכים שירותים ומוצרים מעסק שזה עתה נפתח, מבחינתם זה מובן מאליו שניתן לשלם בכרטיס אשראי. רבים מהצרכנים אינם מתנהלים עם מזומן במהלך היום יום, או מסתפקים בקנייה בסכום מצומצם מאד.

כשעסק מציע אפשרות לרכישה באשראי, אם במספר תשלומים, בתשלום בודד או בפריסה רחבה בקרדיט – הוא זוכה ללקוחות שרוכשים לעתים תכופות יותר ובסכומים גבוהים מהסכומים אותם ישקיעו הלקוחות שמשלמים במזומן.

ניהול נכון, איסוף מידע והגדלת מחזור המכירות

היתרונות לעסק שעושה שימוש באשראי עצומים. ראשית, כשלקוח משלם על המוצרים או השירותים שרכש באשראי, העסק מקבל העברה בנקאית תוך זמן קצר ישירות לחשבונו בעלויות מימון נמוכות במיוחד.

בעסקאות גדולות, כשחלק מהעסקים מסכים לקבל תשלומים בצ'קים, לתשלומי האשראי יש יתרון כפול – מצד אחד בית העסק אינו מסתכן באפשרות שההמחאה תחזור ומהצד השני, הלקוח זוכה לשלל הטבות מחברות האשראי ולביטוח של חברת האשראי על העסקה שהתבצעה.

עוד יתרונות לסליקה בבית העסק:

עסק קטן עם אפשרות סליקה נהנה ממגוון של יתרונות נוספים: הגדלת מחזור המכירות שלו; מתן ללקוח אפשרות לשלם באשראי, איך שנוח לו בכמה תשלומים שיחפוץ; איסוף מידע על הלקוחות לצרכים שיווקיים; ניהול דוחות העסק בקליק אחד וייצוא דוחות פיננסיים מכל מקום ובכל זמן.

חשבונית דיגיטלית ללקוח: מייעלים את העסק

אחד מהיתרונות הבולטים של מנגנון סליקה בעסק הוא פרידה מפעולות פרימיטיביות כמו רישום חשבונית ידנית ללקוח, חישוב סכום המע"מ במחשבון והקלדת הנתונים לאחר מכן.

עם מערכת סליקה, לאחר אישור התשלום הלקוח יקבל חשבונית דיגיטלית במייל ויחסוך לכם סיכון מיותר בהתנהלות מול מס הכנסה ומע"מ (במקרה של ביקורת). תוכלו להציג את כל ההכנסות החודשיות בקליק אחד.

התנהלות במזומן זו האשליה של העסקים הקטנים

למרות האשליה שהתנהלות במזומן בלבד יכולה לאפשר לעסק לגדול, המציאות מוכיחה אחרת – דווקא עסקים שעובדים עם כרטיסי אשראי יכולים למשוך קהל לקוחות גדול יותר, קהל שמבצע רכישות גדולות וחוזר בשנית לבית העסק. ואתם יכולים ליהנות מקצת שקט תעשייתי.

בשירות הסליקה של לאומי קארד לעסקים לדוגמה, תוכלו לקבל את התשלום מכל מקום בכל זמן – גם מהמחשב בעסק או בבית, וגם באפליקציה. קיימות שתי חבילות לבעלי עסקים. הפקדת הכסף לחשבון העסק מתאפשרת פעם בשבוע או פעם בחודש, לפי בחירתכם. לפי החברה, השירות נועד כדי להקל על בעלי העסקים ולכן גם ההצטרפות היא באמצעות חמישה צעדים פשוטים, אפילו באונליין.

המערכות של לאומי קארד עומדות בתקני האבטחה המחמירים ביותר ואין צורך במכשירי סליקה מיוחדים או בהכשרה טכנולוגית כדי לעשות בהן שימוש. ואם מסתבכים, יש מענה אנושי ומקצועי הן בטלפון והן ב-SMS. הכל כדי לשחרר אתכם להתרכז בעסק, בצמיחה שלו ובלקוחות שלכם. והכי טוב – השירות ניתן ללא עמלת הקמה וללא עמלת מינימום כלומר, לא סלקתם, לא שילמתם.