בעל עסק? חמש סיבות להתקדם לשרותי הסליקה הפשוטים והנוחים ביותר

בעל עסק? חמש סיבות להתקדם לשרותי הסליקה הפשוטים והנוחים ביותר

בנייה של עסק מאפס היא לא תהליך פשוט, במיוחד עבור עסקים קטנים ונותני שירות עצמאיים. נדרשת יכולת עסקית גבוהה, תקציב פרסום, מחירים אטרקטיביים וכמובן מתן שירות אדיב. חלק מהשירותים שבית העסק יכול להציע ללקוחותיו על מנת לבדל עצמו ממתחרים, הוא קבלת כרטיס אשראי, גם בתחומים בהם לקוחות רבים משלמים במזומן – לדוגמה שטיפת רכב, תספורת לבעלי חיים, ביצוע עבודות תיקונים בבית (שירות הניתן על ידי חשמלאים, שרברבים ובעלי מקצוע רבים) ואפילו עבודות ניקיון.

מהי סליקת כרטיסי אשראי?

סליקת כרטיסי אשראי משמעותה העברה של תשלום בין הקונה למוכר. למעשה, בכל פעם שאתם משתמשים בכרטיס אשראי בתחנת דלק מקומית, בחנות הסופרמרקט השכונתי או כאשר אתם משלמים טלפונית את חשבון החשמל שלכם – החברה סולקת את כרטיס האשראי (פעולה שאנו מכנים בלשון עממית "גיהוץ"). בפועל בין הקונה למוכר נמצא לפחות צד שלישי אחד נוסף – "חברת הסליקה".

חברת הסליקה היא חברה חיצונית האחראית על ביצוע התהליך הטכני של העברת התשלומים בין הצדדים. היא בודקת (באופן אוטומטי) את הסכום הקיים בחשבונו של הלקוח, ומחייבת את הכרטיס בסכום המבוקש על ידי המוכר. עסקאות אלה יכולות להתבצע גם ללא נוכחותו של הרוכש, או אפילו הכרטיס עצמו בחיוב באמצעות הטלפון או באמצעות הקלדת פרטי הכרטיס באתר אינטרנט ייעודי ומאובטח.

ניתן לחייב לקוחות מכל מקום

עסקאות רבות המבוצעות בבית הלקוח, או מחוץ לבית העסק, מתקיימות במזומן. זאת משום שמרבית בעלי העסקים הקטנים אינם נושאים איתם מכשיר סליקת כרטיסי אשראי. כיום, חברות רבות דוגמת לאומי כארד ואחרות, מציעות מגוון רחב של אמצעי סליקה. הסליקה יכולה להתבצע בבית העסק באמצעות מכשיר הסליקה המוכר במחובר לאינטרנט או לקו הטלפון, או באמצעות מכשירי סליקה ניידים המאפשרים חיוב מהיר של כרטיס האשראי מכל מקום, בארץ ובעולם.

ללא שיקים חוזרים

בעסקאות רבות לקוחות מעדיפים שלא לשלם במזומן, ולכן רושמים צ'ק אחד או יותר. לעתים התשלום באמצעות שיקים מתבצע על מנת לאפשר עסקה בתשלומים. בפועל, בעלי עסקים רבים מוצאים עצמם בבעיה תזרימית, משום שחלק מהשיקים חוזרים ואחרים רשומים למועד של כמה חודשים לאחר מכן. אחת הדרכים לאפשר ללקוח לשלם בתשלומים, מבלי להסתכן, היא באמצעות קבלת כרטיס אשראי. כך בעל העסק מקבל את הסכום ששולם ישירות לחשבון הבנק, בעוד הלקוח משלם לחברת האשראי באופן מיידי, לאחר חודש – או מחלק את העסקה לתשלומים כרצונו.

מעקב ובקרה על הכנסות העסק מכל מקום

המערכת המוצעת על ידי חברת לאומי כארד מציעה לבעל העסק מערכת בקרה מתוחכמת, המשולבת גם בממשק הנפקת חשבונית אלקטרונית מהירה. כך ניתן לשלוט בצורה מוחלטת על תזרים המזומנים של העסק, לנתח את ההכנסות והרווחים באופן יומי, שבועי או חודשי ולזהות מגמות שיווקיות בחברות הכוללים סניפים או אנשי מכירות ושירות הפזורים ברחבי הארץ – כמו, למשל, להתמקד באזור מסוים בארץ בו מוצר מבוקש יותר.

לקוחות נוטים לבצע עסקאות גדולות יותר בכרטיסי אשראי

אחת הדרכים הקלות להגדיל את סכום המכירה הוא באמצעות הוספת מוצרים נלווים למוצר או השירות הנרכש. כאשר מבצעים עסקאות במזומן בשטח פתוח, בבית הלקוח או בדוכנים, קיימת מגבלה מסוימת בהגדלת העסקה – בהתאם לסכום אותו נושא הלקוח עליו. גם מבחינה פסיכולוגית, ידוע על פי מחקרים, כי לקוחות נוטים להוציא סכום גבוה יותר כאשר מדובר בעסקת אשראי, במיוחד אם היא מחולקת לתשלומים או שעליהם לשלם עליה מאוחר יותר. לכן, עסק המקבל כרטיסי אשראי יהנה ממחזור מכירות גבוה יותר מאשר עסק הפועל על בסיס תשלומי מזומן או צ'ק.

לסיכום, קבלת כרטיסי אשראי בעידן הנוכחי היא אחד הכלים החזקים להגדלת מחזור עסקאות, כמו גם לניהול יעיל ופשוט יותר של הכנסות העסק. לאומי קארד משמשת היום חוד החנית בתחום, ומציעה שפע של פתרונות טכנולוגיים באמצעותם גם עסק של אדם בודד יכול להציע שירות של רשת מותגי על.