קהל הלקוחות החדש שלכם: הכירו את בני הגיל השלישי
לא משנה במה החברה שלכם עוסקת, כל תכנון של קמפיין שיווקי שאתם רוצים להוציא לאור, מתחיל מבחירת קהלי היעד אליהם תפנו. בשנים האחרונות החלה לחלחל ההכרה שדור שלם של צרכנים, הנמצאים בשלב בו קיימים בידם האמצעיים הכלכליים לרכוש מוצרים יקרים, לצד זמן אינסופי להשתמש בהם, כמעט ואינו נחשף לפרסומות הרלוונטיות אליו. וכך מתגלה הפספוס הגדול ביותר של חברות, שמזניחות את קהל היעד של הדור השלישי.
המעבר משיווק קלאסי לרשת והמחיר שאתם משלמים על כך
לפני שלושה עשורים התקשו משרדי הפרסום לפלח קהלי יעד בצורה מדויקת. מודעות בשלטי חוצות זכו לצופים בני 20 באותה מידה שצפו בהם בני 40 או 60. תכניות הרדיו שידרו פרסומות לפני ואחרי החדשות לקהל יעד מגוון ואת העיתונים היומיים קראו כולם. בעבר, פילוח קהל היעד התמקד במיוחד בגיאוגרפיה. פרסום באזור הצפון, המרכז או הדרום לצד פרסום מקומי בערים שונים.
עידן האינטרנט והמידע הרב שגולשים משתפים מרצונם ברשתות החברתיות פתח אפשרויות נוספות. הצגת מודעה לנשים בלבד, בנות 20 עד 25, חובבות אופנה המתגוררות באזור ראש העין. נשים בגיל זהה באזור המרכז עשויות לראות מודעה שונה לגמרי הפונה למערכת הערכים המותאמת למאפיינים הדמוגרפיים של האזור שכונה בלעג ובחיבה "מדינת תל אביב". והגברים? הם זוכים למודעות מותאמות אישית בעבורם.
כעת, כשניתן לזהות את גיל ומין הלקוח הפוטנציאלי, חבל שלא לפנות גם לאוכלוסייה שזכתה להתעלמות עד כה. בני ה-50 פלוס. בני הגיל השלישי.
אוכלוסייה זו נמצאת שנים אחדות לפני הפנסיה, חלקה כבר יצא לגמלאות. קרנות הפנסיה שלהם מתחילות להשתחרר ומעניקות להם את השקט הנפשי הנלווה להכנסה שאינה תלויה בהכרח בשעות העבודה. כשמשרדי הפרסום ברחבי העולם החלו, באיחור מה, לזהות את הפוטנציאל הטמון בקהל יעד זה, הם זכו לשם – "הסילברים".
כמה "סילברים" יש בישראל כיום?
מיליון ושלוש מאות איש, שרבים מהם עוזבים את מקום העבודה או עתידים לעזוב אותו בקרוב. בעלי זמן פנוי ואמצעים לרכוש מגוון רחב של שירותים ומוצרים כמו מכשירי אלקטרוניקה, טיסות לחו"ל, נכסים בארץ ובעולם, מותגי ביגוד ואופנה, רכבים או תכשיטים.
הגדרת הסילברים מעט עמומה. יש המכלילים בה את הנשים והגברים בני 55-64– שמספרם עמד בשנת 2017 על כ-760 אלף איש. אחרים מוסיפים גם את בני 65-74, שמספרם עמד על 576 אלף נכון ל-2017, זאת לפי נתוני הלמ"ס שפורסמו השנה.
אוכלוסיית ה"סילברים" באזור המרכז בישראל קונה לא רק לעצמה. בגיל מסוים רכישות רבות מתבצעות גם עבור הנכדים והילדים. בחינה של הכתבות השונות בחדשות מעידה על השחיקה הכלכלית של מעמד הביניים ועוסקת במיוחד במה שאין. אך איזה דור הספיק לרכוש דירות במרכז כשתג המחיר שלהן עמד על פחות ממיליון שקלים? ניחשתם נכון – אוכלוסיית הסילברים. היום, אותו דור מתפרנס לא רק מהפנסיה אלא גם מנכסים מניבים ברחבי הארץ, לא חבל לפספס?
איך להגיע לדור הסילברים בשיווק?
איפה מבלים בני הדור השלישי ברשת? לאחר ההגירה של הדור הצעיר לאפליקציות כמו סנאפצ'ט ואינסטגרם, הפייסבוק הפך לאמצעי תקשורת בין אנשים פרטיים, משפחות ובעלי עסקים. בנוסף לרשתות החברתיות גם יוטיוב זוכה לביקור תכוף של הסילברים המשתמשים בו כדי ליהנות מסרטונים שנשלחים על ידי הילדים והחברים.
מעבר לכך, כמובן, קיימות המדיות המסורתיות בהן השתמשתם עד היום כדי לפנות לגילאים מבוגרים יותר כמו פרסומות ברדיו, בטלוויזיה ובעיתונות הכתובה (שכמעט נעלמה ממחוזותינו, אך דור הסילברים ממשיך ומלווה אותה לפני שתתפוגג לגמרי).
איך הכי נכון לפנות לדור זה?
ההבדל העיקרי בין מסע פרסום המיועד לדור ה-Y מול זה המותאם לקהל הסילברים יהיה טמון בתוכן. ויז'ואלים שונים המגיעים מעולמות תוכן המאפיינים את הגיל הזה, לצד שימוש בדמויות אנושיות המשתייכות לדור הסילברים יכולים למשוך את עינם ותשומת לבם. אם דור ה-Y וה-Z רוכש חוויות וחי בקצב מהיר, דור הסילברים עדיין נשאר בטון השקט יותר, הרגוע, זה שמסוגל לפסוע בפארק ולפצוח בשיחה ערה מבלי להביט כל שנייה בטלפון הנייד.
אחד היתרונות הגדולים שיש לדור הנוכחי של הפרסום בדיגיטל הוא היכולת לפלח את קהל היעד בצורה מדויקת, עד לרמת הגיל, המין ותחומי העניין. באמצעות שימוש באותם כלים שנועדו לחבר את המותג שלכם עם קהל צעיר יותר,ניתן להגיע גם לדור שכמעט הוחמץ בתחום הפרסום.
אל תסתפקו בקמפיינים משמימים לביטוחי בריאות או למכשירי שמיעה. דור הסילברים מסוגל ורוצה להיחשף לטכנולוגיות חדשות ומסוגל לרכוש אותן – הן בחנויות מקוונות והן בחנויות פיזיות.
הדור הזה עדיין יכול לצעוד בקניון ולהעביר בוקר שקט בקריאת עיתון, אך גם שובר את השגרה ונוסע פעמים רבות לחופשות בחו"ל, יוצא להפלגות ורוכש מותגי אופנה מובילים. את הקמפיין הבא שלכם כדאי לתכנן למגוון רחב של קהלי יעד ולא להשאיר מאחור דור שמהווה יותר מ13% מהאוכלוסייה בישראל.