וויז מגדילה את נפח העבודה –מה היא מתכננת?

וויז מגדילה את נפח העבודה –מה היא מתכננת?

קשה לדמיין את עולמינו ללא WAZE, אפליקציית הניווט שמספקת לנו דיווחי תנועה ומבוססת על קהילה נרחבת של משתמשים. ווייז כבר מזמן הפכה לאימפריה. האפליקציה מסדרת לנו את הנסיעות ומאפשרת גם לחסרי חוש הכיוון להתמצא ברחבי הארץ והעולם כדי למצוא את הדרך הטובה והמהירה ביותר להגיע ליעדם.

החברה, שנרכשה בשנת 2013 על ידי גוגל בסכום אסטרונומי של 1.1 מיליארד דולר, לא מפסיקה להשתכלל. היא מסייעת לנהגים להתמודד עם הפקקים ולחסוך לא מעט עצבים וכסף על ידי פיתוחים שונים: הכוונה אל מקום החנייה שלנו, קבלת התראות מיידיות כשנמצאים ליד ניידת משטרה, תאונות דרכים, עומסים בדרך ומכשולים, השלמת כתובות באופן אוטומטי, איתור תחנות דלק בהן המחירים הנמוכים ביותר, קבלת מידע על אזורים מסחריים וחניות פנויות ועוד שלל אופציות נוספות שניתנות על ידי משתמשים אחרים.

האם וייז יביאו את הפתרון לפקקים?

החברה, שהוקמה לפני 12 שנים, נכנסת כעת לעסקי הקארפולינג (CAR POOLING) – "שירותי נסיעות משותפות". במסגרת אופציית הקארפולינג, תחבר החברה בין נהגים לנוסעים כדי לארגן הסעות לכל מטרה, כולל העברת התשלום לנהג. כל נוסע שישתמש באפליקציה יוכל להגדיר את היעד אליו הוא מעוניין להגיע ולקבל מידע על אפשרויות ההגעה שקיימות באזור בו הוא נמצא, או במסלולים אחרים באפליקציה. במילים אחרות – החברה מארגנת "שירותי ניהול טרמפים". כדי לעמוד במשימה היא הודיעה על גיוס של 150 עובדים.

בראיון לעיתון הכלכלי "THE MARKER" אומר המנהל מרכז הפיתוח, גיא ברקוביץ: "אם אסע עם יותר אנשים מאזור המיקוד שלי, השכונה שלי או אנשים שעובדים איתי באותו מקום עבודה – אתרום לקהילה". כמו כן, מוסיף ברקוביץ שהשירות אינו זהה לאובר (חברה אמריקאית שמאפשרת לנוסעים לצור קשר עם נהגים ולקבל שירותי הסעה תמורת תשלום), וכי מוקד השוני בין השירותים הוא שה-CAR POOL  מוגבל לשתי נסיעות ביום והמטרה שלו היא לא להתפרנס מהשירות, אלא להפחית את מספר הרכבים שנוסעים בכבישים.

שירותי ניהול טרמפים – מה זה אומר על ההתפתחות של החברה?

מאחורי רעיון ה- CAR POOLING עומדת תפישה חדשה שמציבה במרכז הבמה את החברה והקהילה, מנסה להפחית את הזיהום הסביבתי וחושבת על עתידם של הדורות הבאים. האפליקציה מביטה בצורה מחודשת על הסיטואציה בה הטרמפיסטים עומדים בצדי הדרך ומחפשים טרמפ ורוצה לעודד את הנהגים לסייע להם ולהניח את הפחדים והחששות בבגאז'.

ווייז, שמבינה את החשש מהכנסת נוסעים זרים לרכב, מאפשרת לנהגים לבחור את הנוסעים לפי פרופילים שיכללו דירוגים וסינונים. בצורה זו היא מחזקת את תחושת הביטחון.

ועדיין, למרות הסינון והאפשרות לבחון את הפרופילים עולה השאלה: האם במדינת ישראל בה החששות הביטחוניים כה גבוהים תוכל וויז להגיע להצלחה ולממש את מטרתה? איננו יודעים וככל הנראה נאלץ להמתין בסבלנות ולראות כיצד השירות יתקבל בחברה שלנו.